Počela kampanja o
odgovornom ponašanju na
suncu „Zaštita za sve“

Kampanja sistematske edukacija o odgovornom ponašanju na suncu „Zaštita za sve“, koju sprovode Eucerin Srbija i Fond B92, uz podršku Ministarstva zdravlja i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, predstavljena je javnosti.

Edukacijom o merama zaštite kože od negativnih efekata sunčevog zračenja u okviru kampanje o odgovornom ponašanju na suncu „Zaštita za sve“, u narednih nekoliko meseci biće obuhvaćeno preko 10.000 dece predškolskog i ranog školskog uzrasta. U sklopu aktivnosti kampanje, školama sa najvećim brojem đaka u Srbiji biće donirani UV indikatori, specijalni merači za trenutno očitavanje intenziteta sunčevog zračenja, a istovremeno će biti sprovedena i edukacija prosvetnih radnika i trenera, koji rade sa decom, o merama koje čine odgovorno ponašanje na suncu.

Na konferenciji za medije organizovanoj povodom početka kampanje, koja je održana u Osnovnoj školi „Pavle Savić“ u Beogradu, učestvovali su dr Zlatibor Lončar, ministar zdravlja Republike Srbije, savetnica ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Gordana Kosanović, prof. dr Lidija Kandolf Sekulović, dermatovenerolog Vojnomedicinske akademije i član Stručnog saveta kampanje, Veran Matić, predsednik Upravnog odbora Fonda B92, i Nada Miletić Nevajda, Eucerin Srbija.

Ministar zdravlja dr Zlatibor Lončar zahvalio se organizatorima kampanje i ukazao da je u akciji „Pregled za sve”, koju su prethodne tri godine sprovodili Eucerin Srbija i Fond B92, učinjeno izuzetno mnogo na polju informisanja javnosti o prevenciji raka kože, ali i u pogledu edukacije lekara i opremanja državnih medicinskih ustanova neophodnim aparatima.

Savetnica ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Gordana Kosanović je rekla da je veomа vаžno dа se decа nа vreme nаuče odgovornom ponаšаnju na suncu i da je uprаvo zbog togа njeno Ministаrstvo dаlo podršku ovoj kаmpаnji kojа imа zа cilj zаštitu zdrаvljа. Osim rаdionicа koje će biti orgаnizovаne u okviru kаmpаnje, decа će kroz novi koncept učenjа, povezivаnjem sаdržаjа fizike i biologije, biti u potpunosti informisаnа o UV znаčenju i njegovom uticаju nа zdrаvlje.

Dermatovenerolog Vojnomedicinske akademije i član Stručnog saveta kampanje prof. dr Lidija Kandolf Sekulović istakla je da je dečja koža mnogo podložnija negativnim dejstvima UV zraka od kože odraslih osoba i da zahteva posebnu zaštitu od sunca. Kao razloge pokretanja kampanje, navela je da se odgovornim ponašanjem na suncu i redovnom i adekvatnom zaštitom od negativnih efekata sunčevog zračenja u ranom periodu značajno smanjuje opasnost od akutnih oštećenja kože i utiče na smanjenje rizika od pojave raka kože u odraslom dobu.

Predsednik Upravnog odbora Fonda B92 Veran Matić napomenuo je da je plan da se što više dece edukuje o štetnosti UV zračenja i to najpre kroz edukaciju prosvetnih radnika i trenera. Predavanja će biti organizovana u velikom broju škola u Beogradu i Srbiji, počevši od onih koje imaju najveći broj đaka. pa će tako već do sredine juna u program će biti uključeno 6 škola iz Beograda, Novog Sada i Niša koje broje ukupno preko 10.000 učenika. U školama kojima će biti donirani UV indikatori, biće organizovane i edukacije.

Nada Miletić Nevajda je u ime kompanije Eucerin Srbija naglasila da se deca dobrim obrascima ponašanja uče kod kuće, ali i u školi, a cilj kampanje „Zaštita za sve“, koja predstavlja logičan nastavak akcije za rano otkrivanje raka kože „Pregled za sve”, je da odgovorno ponašanje na suncu postane deo njihovih zdravih životnih navika . Istakla je da je sunce u isto vreme izvor života, ali i potencijalne opasnosti, pa je spot kampanje nazvan „Dva lica sunca“, a za slogan izabrana poruka „Zaštiti se i uživaj na suncu“.